czwartek, 27 kwietnia 2017

6 ... prosta riposta

"Ale ja nie gram w szachy" - taką odpowiedź usłyszałem dzisiaj od spotkanego przypadkowo potencjalnego sponsora, którego poprosiłem o wsparcie PITS. My szachiści musimy mieć świadomość, że nie jesteśmy żadną kastą wybrańców i nic nam się "z urzędu" nie należy. Skoro jednak wydaje się nam, że jesteśmy ... tacy dobrzy (w sensie inteligentni), to musimy sobie poradzić w trudnej sytuacji. Ja szybko sobie przypomniałem, że siostrzenica interlokutora gra w szachy (i nawet dobrze się zapowiadała jako szachistka). W każdym razie jako szachiści powinniśmy pokazywać światu zewnętrznemu, że ... warto grać w szachy, że szachy kształtują nie tylko umysł ale człowieka jako całość. Oczywiście wśród szachistów też znajdą się "czarne owce" i bywają różne typy. Jednak ... nie samymi szachami człowiek żyje i te negatywne cechy zostały nabyte nie dzięki szachom, tylko tym innym niedoskonałym aspektom życia. Na każdym kroku trzeba podkreślać, że SZACHY mają pozytywny wpływ na rozwój człowieka, że warto w nie inwestować, że są dobre wizerunkowo.
-
Walka będzie zacięta i to nawet w międzynarodowym towarzystwie. W środku nocy nastąpiły zapisy czterech zawodników białoruskich. Nie śpią po nocach, tylko przygotowują się do PITS :) Zatem nasz turniej będzie (już nie pierwszy raz) miał naprawdę wysoki poziom.
Jak się okazuje wcale nie trzeba do tego wiele pieniędzy. Tym bardziej cieszy wpłata na ZRZUTKĘ pewnego mieszkańca Wapna, którego kiedyś uczyłem ale informatyki a nie szachów i na temat jego umiejętności szachowych nic mi nie wiadomo. 
-
Z powodów innych obowiązków muszę kończyć pisanie :) Zapewne zawodnicy bardzo czekają na informacje o nagrodach. Komunikat turniejowy jest dokumentem sieciowym i wczoraj, gdy go lekko modyfikowałem mogłem obserwować w czasie rzeczywistym jak pojawiali się kolejni "czytelnicy". W takim razie dla zaostrzenia apetytów podaję wersję MINIMUM nagród finansowych XIX PITS :)
Pozycja za najpiękniejszą partię w tym roku chwilowo została wykreślona ale ... zachęcam szachistów do skorzystania z możliwości pozostawienia zapisu partii z PITS. Kto wie?
O nagrodach jeszcze będzie.

2 komentarze:

  1. Panie Jacku - nie informatyki, a matematyki. Informatyki nie było jeszcze wtedy w programie;) Był to Pański pierwszy rok nauczania w szkole w Wapnie. To było zastępstwo za p. Krystynę. Obserwuję od dawna i podziwiam. Życzyłbym sobie i moim dzieciom, aby miały w swojej szkole takiego nauczyciela jak Pan. Życzę powodzenia.

    OdpowiedzUsuń
  2. Pomyliło mi się z Marcinem ale już wszystko wróciło do normy :) Tak pamiętam tzn. przypomniałem sobie. Generalnie imiona tzn. pamięć do imion jest moją piętą achillesową :) Co w sumie jest dziwne dla człowieka, który potrafi rozegrać partię szachów bez patrzenia na szachownicę ale cóż począć? Dziękuję za te miłe słowa :)

    OdpowiedzUsuń